Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op medicijn.startpagina.nl

Lamisil (schimmelinfectie, tegen kalknagels)

Barten
13 Dec, 2000 22:24

Wie heeft ervaring met het geneesmiddel Lamisil (terbinafine) wat gebruikt kan worden bij “kalknagel” aandoeningen. Volgens mijn huisarts zijn de bijwerkingen erger dan de klacht. Is dat zo ?

Nancy
15 Dec, 2000 18:03

Hoi Barten.

Ik heb zelf geen ervaring met Lamisil, wel een collega van mij (ik loop stage in een apotheek als apothekersassistente). Zij gebruikte ook Lamisil (tabletten van 250 mg) tegen kalknagels, het gevolg was dat ze een reactie daarop kreeg. Huiduitslag, verschrikkelijke jeuk, opgezwollen oogleden en opgezwollen lippen. Dit hoeft natuurlijk niet bij iedereen te gebeuren.

Ik heb ook nog voor u in het Informatorium Medicamentorum (naslagwerk over geneesmiddelen) gekeken.

Bijwerkingen bij oraal gebruik: maagdarmstoornissen (veelal voorbijgaand) zoals opgeblazen gevoel, verminderde eetlust, misselijkheid en diarree en huidreacties.

Soms kunnen smaakveranderingen, in het bijzonder smaakverlies optreden. De smaak keert in de meeste gevallen binnen enkele weken na stoppen van de therapie terug. Haaruitval is gemeld. Er staan nog wat bijwerkingen in die zelden voorkomen.

Bijwerkingen bij cutaan gebruik (toediening op de huid, er bestaat ook een lamisil creme): erytheem (vlekkige rode huiduitslag die voornamelijk berust op een lokale reactie van de haarvaten) en jeukend of stekend gevoel.

Dit wil niet zeggen dat u al die bijwerkingen krijgt als u dit middel gebruikt, ze kunnen voor komen.

Groetjes Nancy van Schaik

Barten schreef:

>

> Wie heeft ervaring met het geneesmiddel Lamisil (terbinafine)

> wat gebruikt kan worden bij “kalknagel” aandoeningen. Volgens

> mijn huisarts zijn de bijwerkingen erger dan de klacht. Is dat

> zo ?

Irma G
16 Dec, 2000 01:56

Hoi.