Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op medicijn.startpagina.nl

Blaasontsteking.

Beetle
20 Aug, 2001 11:31

Hallo Allemaal,

Ik heb zoveel last van blaasontstekingen dat ik er een beetje gek van wordt. Wie kan mij misschien vertellen waarom het zovaak kan voorkomen en wat ik er misschien tegen kan doen?

Het is vorig jaar vanaf december begonnen, toen het afgelopen jaar alweer 3 keer: maart, mei en augustus.

Ik slik alweer voor de 3de keer Furabid maar ook daar raak je toch een keer resistent tegen.

Wie heeft er een antwoord voor mij?

Alvast bedankt voor je reactie

Groetjes,

H. Beetle

Frank
23 Aug, 2001 09:31

3 keer, dat is vaak maar niet heel erg vaak.

Ik neem aan dat je een vrouw bent.

Wat je kunt doen? Ga naar een dietist, probeer een dieet uit dat de zuurgraad van je urine beïnvloedt en eh…. veelbelangrijker: minder wisselende sexuele contacten wil ook wel eens helpen. De Blaasontsteking ontstaat vaak na sex met een nieuwe man omdat die nieuwe bacteriën bij zich draagt.

Groetjes,

Frank

Laura
23 Aug, 2001 10:48

Hoi,

3 keer is inderdaad wel te overzien, wat ik uit ervaring wel wil zeggen is dat het belangrijk is om te laten controleren na de kuur of de blaasontsteking goed over is. Bij mij is dat vaak niet gedaan wat geleid heeft tot chronische ontstekingen en later problemen met de nieren.

Veel succes,

Laura.

Lynn
23 Aug, 2001 20:27

Hoi Beetle,

Ook ik had jaren geleden veel last van blaasontstekingen. Kreeg toen van de dokter de raad om veel te drinken en ook om meteen na het vrijen goed uit te plassen.

Sinds ik dat doe heb ik geen last meer gehad.

Misschien een tip?

angie
26 Aug, 2001 04:10

Wat een onzin net of je alleen blaasontsteking van wisselende contacten krijgt,de een is er nu eenmaal gevoeliger voor als de ander,heb ook heel wat kuurtjes gehad voor“blaasontsteking” bleek 4 jaar geleden dat het IC was (is).Daar helpt geen kuurtje tegen.

Frank
26 Aug, 2001 19:13

Angie,

Het is allang wetenschappelijk bewezen dat vrouwen met veel wisselende sexuele contacten een grotere kans op blaasontsteking hebben. Dat betekent dus niet automatisch dat mensen die vaak blaasontsteking hebben ook altijd veel wisselende sexuele contacten hebben.

Sterkte met je eigen klachten.

Frank

anneke
30 Aug, 2001 18:32

zoals 1 van mijn voorgangers ook al zei: plassen na de sex en ruim voldoende drinken

en zla je nou op een dag het idee hebt : O jee volgens mij krijg ik weer een blaasontsteking zorg dan dat je de komende paar dagen MINIMAAL 2 liter drinkt, soms kan je het dan nog net voorkomen, maar ga wel zodra het plassen pijnlijk word naar de dokter.

Hendrina Rietveld-Norg
05 Sep, 2001 22:09

Ook ik heb sinds eind augustus dat ik met een blaasontsteking loop eerst kreeg ik een kuurtje voor drie dagen Wellcoprim en nu gebruik ik tot vandaag nog Furabid een kuurtje daarna moet ik weer de urine laten nakijken dit omdat ik bij de blaasontsteking erg last heb van mijn rug onder in en last van mijn buik.

Wie herkent dit ook bij de blaasontsteking?

bianca
09 Sep, 2001 15:32

Hoi,

Als ik het idee had dat ik een blaasontsteking begon te krijgen nam ik een hoge dosering vitamine c. Dit maakt de urine zuur. Doordat het erg zuur wordt dood het bacterieen. Bij mij helpt dit over het algemeen heel erg goed en extra drinken.

bianca

Edith
10 Sep, 2001 21:23

Ook ik kamp al zo'n 8 jaar met ondertussen chronische blaasontsteking. De eerste jaren had ik hem elke maand en tot bloedens toe. Voor nu gaat het beter en heb ik het nog zo'n 4 a 5 keer per jaar. Ik krijg nog steeds Furabid voorgeschreven en ik denk dat je niet zo bang hoeft te zijn dat je hier resistent van raakt. Tenslotte werkt het bij mij ook nog steeds. Plassen na het vrijen is zeker een hele goede tip. Nog meer tips van mijn kant zijn: uitplassen en niet ophouden van je plas; niet met zeep wassen; wanneer je het voelt opkomen is een overdosis vitamine C een goeie en uiteraard veel drinken; en hoe stom het ook klinkt af en toe (wanneer je last hebt van een verminderde zuurgraad) kun je je vagina ook wassen met zure kwark. Ondanks al deze tips is het bij mij al zover dat ik standaard een hele verpakking Furabid op mijn nachtkastje heb. Ik ben er achter gekomen dat wanneer ik sex heb gehad ik direct een blaasontsteking heb. Ik slik nu na het vrijen direct één Furabid pil. Sterkte ermee!