Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op medicijn.startpagina.nl

Hoe lang duurt het voordat Seroxat werkt ?

Vivian
08 Feb, 2002 23:41

Twee weken geleden ben ik met Seroxat begonnen. Hiervoor gebruikte ik St. Janskruid. Ik heb nog niet het idee dat het medicijn “aanslaat”, ik voel me eerder derpressiever en angstiger. Toen ik St. Janskruid gebruikte was ik minder somber. Wie herkent dit ?

Marcel
09 Feb, 2002 17:35

Hoi Vivian,

Even geduld hebben nog. Het is normaal dat je je nu even depressiever en angstiger voelt, dat is een normale reactie op het medicijn. Bovendien duurt het gemiddeld 4 weken voordat het begint te werken. Pas na 6 weken is het verstandig om te stoppen als zou blijken dat het niet werkt. Hou dus nog even vol.

Succes ermee,

Marcel

Leny
09 Feb, 2002 20:10

Beste Vivian,

Na twee weken werkt Seroxat nog niet. Je moet uitgaan van een week of 4. St. Janskruid is een homeopatisch middel en werkt ook niet na 2 weken. Je moet nog een paar weekjes wachten, dan zul je zien dat je vanzelf minder depressief en angstig bent. Voor mij is het een wondermiddel. Ik hoop voor jou straks ook.

Sterkte,

Leny

Suus
11 Feb, 2002 18:45

Sint-Janskruid is géén homeopathisch middel. Het is wel een natuurmiddel, maar dat is heel iets anders.

caro
12 Feb, 2002 08:51

Hallo Vivian

Ik heb hetzelfde, ben nu twee weken bezig met Seroxat en voel me ook angstiger en banger had zelfs een hyper-aanval vannacht maar ik blijf het wel gebruiken want inderdaad, sommigen worden juist in het begin wat neerslachiger en banger. Dus meid, laten we samen volhouden met alle hoop op een lekker heerlijk gevoel over een paar weken

groetjes en sterkte

Caro

haddy
14 Feb, 2002 11:36

Ik slik het nu 4 dagen en m,n hart klopt nu heel snel.

Is dit normaal?

Het is ook net of ik heel de tijd m,n borst voel.

caro
14 Feb, 2002 12:10

ja dit is heel normaal maar verdwijnt weer vanzelf dit was bij mij ook.

Wilma
16 Feb, 2002 20:59

Hallo,

Ik ben nu 7 maanden aan de seroxat en dat het in het begin niet meevalt kan ik ook vertellen. Mijn huisarts vond dat juist een positief teken dat je erop reageert!

Nou mijn klachten zoals paniekaanvallen en hyperventilatie/hartkloppingen en bibberen waren verdubbeld en kreeg alleen maar meer klachten zoals stemmingswisselingen. Ik ben de eerste tijd redelijk doorgekomen door extra medicijnen te gebruiken zoals oxazepam. Deze werkt dan weer kalmerend. Nu zit ik gewoon op de 20 mg per dag en moet zeggen dat het goed gaat, maar hou er wel rekening mee dat je best nog regelmatig terugvallen zult krijgen. Maar ja niemand voelt zich iedere dag hetzelfde denk ik dan. Het sombere gevoel zal na de beginperiode ook steeds langer wegblijven. Hou vol…de pieken van je klachten zullen snel verdwijnen.

Groetjes Wilma.